FORUM CRAZY
FORUM İÇİNDEKİ BİR SORUNUNUZU BU E-MAİL ADRESİNE GÖNDEREBİLİRSİNİZ... evrenselgenclik@hotmail.de ADRESİNE E-MAİL ATABİLİRSİNİZ..
FORUM CRAZY
FORUM İÇİNDEKİ BİR SORUNUNUZU BU E-MAİL ADRESİNE GÖNDEREBİLİRSİNİZ... evrenselgenclik@hotmail.de ADRESİNE E-MAİL ATABİLİRSİNİZ..
FORUM CRAZY
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

FORUM CRAZY

Dünya'nın Çılgın Formu'na Hoş Geldiniz
 
AnasayfaAnasayfa  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yap  

 

 9.sınıf cografya yardımcı bilgi

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
hakan***

hakan***


Erkek Mesaj Sayısı : 36
Yaş : 29
Nerden : BATMAN
Kayıt tarihi : 03/03/10

9.sınıf cografya yardımcı bilgi Empty
MesajKonu: 9.sınıf cografya yardımcı bilgi   9.sınıf cografya yardımcı bilgi EmptyPaz Nis. 04, 2010 9:24 am

derecesinin belirlenerek sonuçların sembollerle ve özellikle sayı sembolleriyle ifade edilmesidir. Degerlendirme ise, ölçme sonuçlarını bir ölçütle kıyaslayarak ölçülen nitelik hakkında bir karara varma sürecidir. Ölçme, bir betimleme (tanımlama) islemidir.

Degerlendirme ise, bir yargılama islemidir ve ölçme sonucunun bir ölçütle

karsılastırılmasına dayanır



Ölçme isinde kullanılacak araçların belli niteliklere sahip olması beklenir. Bu

niteliklerden birisi olan güvenirlik, herhangi bir ölçme araç veya yönteminin ne derece tutarlı ölçüm yapabildigidir. Baska bir degisle güvenirlik, ölçme sonuçlarının hatalardan arınıklık derecesidir. Ölçme ve degerlendirme hangi amaç için yapılırsa yapılsın elde edilen ölçümlerin hatasız ya da az hatalı olması beklenir. Ancak, en duyarlı araçlarla yapılan ölçümlerde bile bir miktar hata vardır. Bu hatalar ölçme sonuçlarına çesitli yollardan karısmaktadır. Ölçme

hataları, ölçmede kullanılan araçtan, ölçme yönteminden, ölçmeyi yapan kisiden, ölçmenin yapıldıgı ortamdan ya da üzerinde ölçme yapılan bireyden kaynaklanabilir. Ölçme sonuçlarında sabit, sistematik ve tesadüfi hatalara rastlanabilir

Sabit hata, bir ölçmeden digerine miktarı degismeyen hata türüdür. Örnegin toplam puanı 5 olan bir yazılı yoklamada 2 puanlık bir soru, verilen zamanın yeterli olmaması nedeniyle, tüm sınıf tarafından boş bırakılmış olsun. Ögretmen, tüm ögrenciler bu soruyu dogru cevaplamış gibi her birine 2 puan verirse bu türden bir hata yapmış olur. Böylece, bu soruyu dogru cevaplayamayacak bir ögrenci de 2 puan almıs olur.

Sistematik hata, ölçülen büyüklüge, ölçmeyi yapan kisiye, ölçme kosullarına göre

miktarı degisen hatalardır. Kısacası sistematik hatalar, tüm ölçümlerde degil, belli bir özelligi tasıyan ölçümlerde söz konusudur. Örnegin yazı güzelliginin puana karıstırılmaması gereken bir sınavda, ögretmenin yazısı güzel ögrencilere daha yüksek puan vermesi, ilk yazılı kâgıtlarını çok ince ayrıntılarla okuyup sona kalan kâgıtları gelisigüzel puanlaması, kız ögrencilere erkek ögrencilerden daha yüksek puan vermesi bu türden bir hatadır.

Tesadüfi hata, ölçme sonuçlarına nasıl karıştığı bilinmeyen hatalardır. Bu hataların yönü, büyüklüğü ve kaynağı kestirilemez. Örnegin şans başarısı (atıp tutturma), sınav günü öğrencinin hastalanması, sınav koşullarının elverişsizliği veya tüm ögrenciler için eşit olmayışı, ögretmenin cevapları puanlarken dikkatsizlik yapması gibi etkenler bu türde hatalara yol açar.



Yukarıda da belirtildiği gibi bir ölçme sonucu, içindeki tesadüfi hataların azlığı oranında güvenilir sayılır. Güvenirliği etkileyen birçok etken vardır. Bir ölçme aracı olarak testin güvenirliğini etkileyen etkenler aşağıda sıralanmıştır;







1. Testin kendisiyle ilgili etkenler:

a) Testte yer alan soru sayısı: Soru sayısının belli bir noktaya kadar artırılması

güvenirliği artırır.

b) Test yönergesinin ve testte yer alan soruların ifadesi: Bir testteki soruların ifadesinin yalın ve anlaşılır olması testten elde edilen puanların güvenirliğini olumlu yönde etkiler.

c) Testin homojenliği: Ölçtükleri davranış ve konu bakımından homojen (benzer) bir testten elde edilen puanlar, heterojen (farklı) bir testten elde edilen puanlardan daha güvenilirdir.



d) Puanlamanın nesnelliği: Bir testin değişik kisilerce veya aynı kisi tarafından değişik zamanlarda puanlanmasından elde edilen puanların tutarlılığı testin güvenirliğini olumlu yönde etkiler.



2. Testin uygulama koşullarıyla ilgili etkenler: Uygulama koşullarının her ögrenci için aynı olması testin güvenirliğini olumlu yönde etkiler.



3. Testi alan ögrenci veya testin uygulandığı grupla ilgili etkenler:

Güvenirlik, bir ölçme araç veya yönteminin bir gruba uygulanmasıyla elde edilen bir niteliktir. Bu açıdan bakıldığında bir testin güvenirliği, testin uygulandığı kisinin uygulama sırasındaki fiziksel ve ruhsal durumuna ve o testin uygulandığı grubun ölçülen özellikler bakımından homojen veya heterojen olmasına bağlıdır. Ölçülen özellik bakımından heterojen gruplardan elde edilen puanların güvenirliği, homojen gruplardan daha fazladır.



Ölçme aracının Baska bir niteliği ise geçerliktir. Geçerlik, bir ölçme aracının ölçmeyi amaçladığı özelligi, Baska herhangi bir özellikle karıştırmadan, dogru olarak ölçebilme derecesidir.Örnegin bir sınıfın Türkçe dersindeki başarısının ölçülmesi için bir sınav yapılacaksa, bu sınavın Türkçe dersindeki başarıyı tanımlayan tüm değişkenleri ölçmesi, bu değişkenler dışındaki değişkenleri ölçmemesi istenir. Sınav bu nitelikteyse, verdiği puanlar geçerlidir. Bir ölçme aracı olarak testin güvenirliğini etkileyen bütün etkenler doğrudan ya da dolaylı olarak testin geçerliğini de etkiler. Bir testin ya da testten alınan puanların geçerliği yukarıda açıklanmış olan sabit, sistematik ve tesadüfi hataların

tamamından etkilenir. Ölçme sonuçlarının geçerliğini artırmak için aşağıdaki hususlar hatırda tutulmalıdır



• Bir ölçme aracı kapsadığı soruların geçerliği oranında geçerli olabilir. Bu nedenle, her bir sorunun o araçla ölçülmek istenen bilgi, beceri ve yeteneklerden en az bir tanesini ölçmesi sağlanmalıdır.

• Her soru, o soruyla ölçülmek istenen bilgi ve becerilere sahip öğrencilerin tereddütsüz olarak dogru cevaplandırabileceği; bu bilgi ve becerilere sahip olmayanların dogru cevaplandıramayacağı nitelikte olmalıdır.

• Test, belli bir sürede kazandırılması hedeflenen bütün konuları, bilgi, beceri ve

yetenekleri temsil etmelidir.

• Bunların yanı sıra, güvenirliği artırmaya yönelik tüm önlemler geçerliği de artırır. Bir ölçme aracında güvenirlik ve geçerliğin yanı sıra bulunması gereken bir Baska nitelik ise kullanışlılıktır. Kullanışlılık, bir ölçme aracının veya yönteminin, geliştirilme, çoğaltılma, uygulanma ve puanlama yönünden kolaylık, nesnellik ve ekonomiklik özelliklerine sahip olması anlamına gelir



Neden Ölçme ve Degerlendirme Yapıyoruz?



Eğitim ve öğretim sürecinin ayrılmaz bir parçası olan ölçme ve degerlendirme, belirlenen eğitim hedeflerine ulaşılıp ulaşılmadığına karar vermede kullanılır. Değerlendirmenin bir amacı da öğrencinin öğrenmesini geliştirmek ve desteklemektir. Duyarlı, dogru, uygun, destekleyici ölçme ve degerlendirme öğrenme için bir gerekliliktir.





Ölçme ve degerlendirme,

• Ögretmenin öğrenciyi tanımasını sağlar.

• Öğrenciye güçlü ve zayıf olduğu alanlar konusunda geri bildirim sağlar.

• Öğrenciye, davranışını nasıl değiştireceği veya geliştireceği konusunda geri bildirim sağlar.

• öğrencinin hangi dersleri almaya hazır olduğu, hangi tamamlayıcı çalışmaları

yapmasına gerek bulunduğu, kendisine hangi iş veya okula girmenin tavsiye edilebileceği gibi konular hakkında verilecek kararların temelini hazırlar.

• Ögretmen ve yöneticiye geleceğe ilişkin planlar yapmasında kaynaklık eder.

• Eğitim ve öğretim hizmetinin daha nitelikli yapılmasını sağlar.

• Ögretmenin daha iyi bir şekilde rehberlik yapmasını sağlar.

• Öğretmene kendini tanıması ve öğretim yöntemlerinin ne derece yeterli olduğu

konusunda geri bildirim sağlar.

• öğrencinin durumu ve gelişimi hakkında velilerin bilgilenmesine olanak sağlar.

Böylece velilerin öğretim sürecine katılmalarına yardımcı olur.

Degerlendirme yapılırken, değerlendirmenin içeriğini (Ne ölçülmelidir?), veri toplama

metodunu (Hangi degerlendirme araçları kimler tarafından kullanılacak?), değerlendirmenin teknik gerekliliklerini (Degerlendirme geçerli ve güvenilir mi?) ve değerlendirmenin sonuçlarının nasıl kullanılacağını belirlemek gerektirmektedir.



Amaçlarına göre degerlendirme üç grupta toplanabilir

Degerlendirme Türleri

Tanıma-Yerleştirme Biçimlendirme-Yetiştirme Değer Biçme

Tanıma ve yerleştirmeye yönelik degerlendirme



öğrencilerin bir derste başarılı olabilmeleri için gerekli ön koşul davranışlara sahip olup olmadıklarını belirlemek amacıyla kullanılır. Bu tür bir degerlendirme sonucunda, öğrencilerde giriş davranışları açısından bir yetersizlik tespit edilirse, sorunun çözümü için bir telafi eğitimi planlanır. Derste kazandırılacak davranışlardan bazılarının öğrencilerce önceden edinildiği tespit edilirse, bu davranışlar dersin amaçları arasından çıkarılır. Dersin tüm amaçlarına öğrencilerin ulaşmış olduğu belirlenirse, ögrenciler o dersten muaf tutulurlar.



öğretim öncesinde yapılan bu tür değerlendirmenin bir faydası da öğrencilerin sahip

oldukları bilgi ve becerilere düzeylerine göre uygun bir programa ya da düzeye

yerleştirilmelerini sağlamadır.



Biçimlendirme ve yetiştirmeye yönelik degerlendirme



Bir ders saati, bir ünite ya da bölüm sonunda, öğrencilerin o ders ya da ünitedeki öğrenme

eksikliklerini ve bu eksikliklere neden olabilecek güçlükleri belirlemek ve gidermek amacıyla kullanılır. Bu tür değerlendirmede elde edilen sonuçlara dayalı olarak not verme ya da Baska amaçlarla ögrenci başarısını degerlendirme yoluna gidilmemelidir. Burada asıl amaç, öğretim ve öğrenmenin verimliliğini artırmaktır. Bir dersin üniteleri arasında öğrenme bakımından öncelik -sonralık ilişkisi yani bir aşamalılık varsa, ilk ünite ya da ünitelerdeki öğrenmenin derecesi, sonraki ünite ya da ünitelerdeki ögrenmeyi belirler. Böyle oldugunda, ilk ünitedeki öğrenme yetersizligi, onu izleyen diger ünitelerde de yetersiz ögrenmeyle hatta öğrenme yokluguyla sonuçlanır. Bu sınavlarda ünitedeki tüm ögeler yoklanır. Bu amaçla kullanılacak testler, izleme veya ünite testleri olarak da isimlendirilir







Değer biçmeye yönelik degerlendirme



öğretim dönemi sonunda veya içinde, programın öngördügü hedeflere ulaşılıp

ulaşılmadığına bakılarak ögrenci, ögretmen ve programa ilişkin yargılarda bulunulur. Bu tür

ölçme ve degerlendirmeden elde edilecek sonuçlar;



1. Ögrencilere not vermek,

2. öğrencilerin gelecek derslerdeki başarısını tahmin etmek,

3. Ögrencilere ve ögretmene öğrenmenin yeterliligine ya da ögretiminin verimliligine

ilişkin dönüt saglamak,

4. Farklı ögrenci gruplarının basarılarını karsılastırmak

için kullanılır.

Değer biçmeye yönelik değerlendirmede kullanılacak veriler, bir dersin bütününü içerecek

biçimde dersin bitiminde (genel sınav) ya da birkaç üniteyi kapsayacak biçimde öğretim

dönemi içinde (ara sınav) uygulanan testlerden elde edilir. Bu degerlendirme türünde genis bir kapsam yoklandıgı için, karar verme sürecinde geçerliligi yüksek sonuçlar saglanır

Ögrenci, eğitim programlarının ve sisteminin degerlendirmesine ilişkin amaçlar aşağıda sunulmustur:



Neden degerlendirme yapılır?

İslevleri nedir? Degerlendirme sonuçlarını nasıl kullanacagız?

öğrenciyi degerlendirme

• öğrencilerin ne bildigini saptamak (bilgi).

• öğrencilerin ne yapabildigini ve daha iyi nasıl yapabileceklerini arastırmak (performans).

• öğrencilerin kendi çalışmaları hakkında ne hissettiklerini bulmak (ilgi, istek, tutum vb.).

• Tanıma: öğrencilerin neleri ögrenmeye ihtiyaç duyduklarına ilişkin bilgi verir.

• Yapılandırma: öğrencinin süreç içerisindeki gelisimine ilişkin bilgi verir.

• Karar verme: Ünite sonunda ya da bir görev sonunda öğrencinin başarılı ya da basarısız olduguna ilişkin bilgi verir.



• Ögretme tekniklerini geliştirmek için,

• öğrencinin dikkatini zayıf ve güçlü olduğu alanlara çekmek için,

• öğretim programının planlamasında için,

• Velilere bilgi vermek için Eğitim programını degerlendirme

• Programın gelistirilmesini saglamak.

• Programın islerligi hakkında geri bildirim saglamak.

• Programın basarıya odaklanmasını sağlar.

• Hangi eğitim alanlarına daha fazla vurgu yapılmasına ihtiyaç duyuldugunu belirler.

• Ögretmenlerin başarılı ve basarısız olan yaklasımları ve pedagojileri tespit etmelerinde yardımcı olur.

• Programın gelistirilmesi ve yenilenmesinde Eğitim sistemini degerlendirme geniş ölçekli

degerlendirmeler:



PIRLS, TIMSS, PISA vb.)

• Eğitim sisteminin verimliligi ve islerliligi hakkında bilgi saglamak.

• öğretim programlarının gelistirilmesinde ve yenilenmesinde



Hangi Ölçme – Degerlendirme Araç ve Yöntemlerini Kullanacagız?



Yeni öğretim programlarında benimsenen ölçme ve degerlendirme yaklasımının

özellikleri aşağıdaki gibi sıralanabilir:



1. Sonucun yanı sıra sürece de odaklanma,

2. Bilginin hatırlanmasından ziyade uygulanmasına, yapılandırılmasına ve öğrencilerin üst

düzey becerilerini sergilemelerine önem verme,

3. Yazıya dayalı soyut görevlerden çok, gerçek hayata ilişkin, performansa dayalı

görevlere önem verme,

4. Örtülü, belirsiz ölçütlerden ziyade açık ve belirgin ölçütleri tercih etme,

5. Sadece ögretimin sonunda degil, ögretimin her asamasında sürekli ölçme ve

degerlendirme etkinlikleri gerçeklestirme,

6. Not vermenin yanı sıra etkili ve zamanında geri bildirime agırlık verme,

7. Tek yöntemle ölçme yerine çok yöntemle ölçme yapma,

8. Ne kadar ögrenildigini tespit etmenin yanı sıra nasıl ögrenildigini de belirleme,

9. Rekabet yerine is birligini destekleme.

Egitimde çesitli yöntemler ve teknikler kullanılarak ölçme ve degerlendirme yapılır.

Günümüzde kullanılan ölçme -degerlendirme yöntem ve tekniklerine aşağıda kısaca

deginilmistir.



Açık Uçlu Sorular



Bu sınavlarda ögrencilere duruma göre bir ya da birkaç soru sorulur. Ögrenciden sorunun

cevabını düsünüp hatırlaması ve buldugu cevabı yazılı olarak ifade etmesi beklenir. Klasik ve kompozisyon türü sorular açık uçludur.



Kisinin özgün ve yaratıcı düsünme gücünü, yazılı anlatım becerisini, belli konulardaki

görüsünü, ilgi ve tutumunu ölçmede açık uçlu soru türleri kullanıslıdır. Ayrıca arastırmalar,

bu türde hazırlanmış sınavların ögrencileri sürekli ve anlayarak çalısmaya yönelttigini

göstermektedir.



Açık uçlu soruların faydalarının yanı sıra bazı sınırlılıkları da bulunmaktadır. Cevaplama

islemi cevaplayıcının, puanlama islemi ise puanlayanın çok zamanını alacagından

sorulabilecek soru sayısı sınırlıdır. Cevapları tamamen dogru ya da tamamen yanlış olarak

sınıflamak mümkün olmadıgından, bunların dogruluk derecesini tayin etmek puanlayıcıya

düser. Puanlamada puanlayıcı kanaati, puanlama isleminde hataya neden olur. Cevabı yazılı

olarak ifade etmek zorunlu oldugundan hız vb. değişkenler de puana karısır. Ayrıca açık uçlu

soruların güçlük derecesini tayin etmek de zordur.



Bu sınırlılıkları en aza indirgemek için, açık uçlu sorular hazırlanırken aşağıdaki esaslara

dikkat edilmelidir:



1. Sorular sınırlandırılmalı, genel sorular sorulmamalıdır.

2. Sorular açık ve anlaşılır olmalıdır.

3. Sınavdaki sorular birbirinden bagımsız olmalıdır.

4. Sorular mutlaka belli davranısı yoklayan nitelikte olmalı, kitabın belli yerlerinden

aynen alınmıs ifadeleri içermemelidir.

5. Uzun ve az sayıda soru yerine, kısa ve çok sayıda soru tercih edilmelidir.

6. İfade ve yazım hataları olmamalıdır.

Dogru- Yanlıs Türü Sorular



Dogru-yanlış türü sorularda verilen bir cümlenin, mevcut bilgilere baglı olarak dogru mu

yanlıs mı oldugunun belirlenmesi istenir



Bu testlerde yalnız iki seçenek oldugundan cevaplayıcının dogru cevabı bulma olasılıgı%

50’dir. Bu durum, dogru-yanlış testlerinden alınan puanların geçerliligini ve güvenirliğini

düsürür. Ancak hem cevaplama hem de puanlama kolaydır ve az zaman alır.

Puanlama aynı zamanda objektiftir.



Tanılayıcı dallanmıs agaç tekniginde temelden ayrıntıya giden bir sıraya göre dogru-yanlış

ifadeler seçilerek ögrenciden dogru seçimi yapması istenir. Bu bakımdan bir tür dogru-yanlış testidir.



Eslestirme Türü Sorular



İki grup hâlinde verilen ve birbirleriyle ilgili olan bilgi ögelerinin, belli bir açıklamaya

göre eslestirilmesini gerektirir. “Kim?, Ne?, Nerede?” gibi soruların cevabını olusturan

olgusal bilgilerin ölçülmesinde daha kullanıslıdır. Eslestirmeli sorular hazırlanırken aşağıdaki esaslara dikkat edilmelidir:



1. Eslestirme soru grubunda yer alan öncüller listesi ile cevaplar listesinin her biri benzer

nitelikte hazırlanmalıdır.

2. Bir esleme takımında öncüllerle cevaplar eşit sayıda olmamalıdır.

3. Cevap listesi, bir kelime listesi ise alfabetik olarak rakam, sayı, tarihten olusuyorsa

büyüklük sırasına göre düzenlenmelidir.

4. Eslestirme için iyi bir yönerge yazılmalıdır.



Kısa Cevaplı Sorular



Bir kelime, bir sembol ya da en çok birkaç kelime ile cevaplanabilen soru türüne denir. Bu

tür sorular bilgi basamagını ölçmek için uygundur. Ögrenci sorunun cevabını kendisi yazar.

Kısa cevaplı sorular iki türlüdür. Birisi “soru cümlesi”, digeri “eksik cümle” türündedir.



Kısa cevaplı sorular hazırlanırken aşağıdaki esaslara dikkat edilmelidir:



1. Sorunun ifadesi belirsiz olmamalıdır.

2. Her soru, ölçülmesi planlanan bir kazanımı yoklamalıdır.

3. Sorunun cevabı kesin olmalıdır.

4. Sınavdaki sorular Baska sorulara ipucu olmamalıdır.

5. Soru cümlesi, cevaplayanın tanıdıgı bir kaynaktan aynen alınmamalıdır.

6. Her soru için bırakılan bosluk aynı uzunlukta olmalıdır.

7. Bir sorunun ifadesinde, sorunun cevabının bulunmasında ise yarayacak ipuçları

verilmemelidir. (Örnek: Yer kabugunun ana maddesi ….…….. dır.)

Çoktan Seçmeli Sorular Çoktan seçmeli testler bir sorunun cevabını, verilen seçenekler arasından cevaplamayı gerektiren test türüdür.

Çoktan seçmeli sorulara “madde” de denir. Bir soru, “kök” ve “seçenekler” olmak üzere

iki kısımdan olusur. Kök, sorunun soruldugu kısımdır. Seçenekler ise soru kökünde sorulan

soruya verilen muhtemel cevaplardır. Seçeneklerden sadece bir tanesi en dogru cevaptır.

Dogru cevap dısında kalan seçeneklere ise çeldirici denir.

Çoktan seçmeli test soruları hazırlanırken aşağıdaki esaslara dikkat edilmelidir:

1. Sorular sınav kapsamına uygun olmalıdır.

2. Kıyıda kösede kalmıs bilgilerden kaçınılmalıdır.

3. Her bir soru, öğrencilerin ögrenmeleri açısından önemli bilgi ve becerileri yoklamalıdır.

4. Çok ayrıntılı veya çok kapsamlı bilgileri içeren sorulardan kaçınılmalıdır.

5. Her bir soru, tek bir kazanıma yönelik olmalıdır.

6. öğrencinin sorunun cevabını Baska bir sorudan bulması engellenmelidir.

7. Cevabı kisiye göre degisen sorulardan kaçınılmalıdır.

8. Sasırtmaca içeren sorulardan kaçınılmalıdır.

9. Tamamlatma yerine soru türü kullanılmalıdır.

10. Yas düzeyine uygun kelime kullanılmalıdır.

11. Dil bilgisi ve yazım kurallarına uyulmalıdır.

12. Mümkün olan en kısa anlatım kullanılmalıdır.

13. Ana fikir seçeneklerde degil, madde kökünde verilmelidir.

14. Olumsuz ifadelerden kaçınılmalıdır.

15. Parantez açılmamalıdır.

16. Tek bir dogru seçenek olmalıdır.

17. Dogru cevaplar seçeneklere eşit dagılmalıdır.

18. Seçenekler, belli bir mantıga veya sayısal sıralamaya göre dizilmis olmalıdır.

19. Seçenekler anlamca birbirini kapsamamalı, bir seçenek digerini içermemelidir.

20.

çerik homojen olmalıdır.


21. Seçeneklerin uzunlukları eşit olmalıdır.

22. Seçeneklerde “hiçbiri”, “hepsi” ifadeleri kullanılmamalıdır.

23. Dogru cevaba ipucu verilmemelidir.

24. Tüm çeldiriciler mantıklı olmalıdır.

25. Çeldiriciler, ögrencileri yapmaları muhtemel hatalara yöneltici nitelikte

hazırlanmalıdır.

Çoktan seçmeli testler ile kısa sürede çok sayıda davranış ve beceri ölçülebilir. Test

sorularının tekrar kullanılabildigi düsünülürse çoktan seçmeli testler daha ekonomiktir.

Çoktan seçmeli testlerin puanlanması kolay ve objektiftir (Haladyna, 1997). Ancak çoktan

seçmeli testlerin hazırlanmasının uzun zaman ve uzmanlık gerektirmesi, öğrencinin dogru

cevabı tahminle de bulabilecek olması bu testlerin olumsuz yönleridir. Seçenek sayısının

arttırılması ve güçlü çeldiriciler kullanılmasıyla bu tahminle dogru cevabı bulma olasılıgı en

aza indirgenebilir. Ayrıca, çoktan seçmeli sorular yazma ve yaratıcı düsünme gibi becerileri

ölçmek için uygun degildir; daha çok bilgi, zihinsel beceriler ve yeteneklerin ölçülmesinde

kullanılır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.72video.tr.gg
 
9.sınıf cografya yardımcı bilgi
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» 10.SINIF COĞRAFYA KİTABI CEVAPLARI
» 9.sınıf cografya kitab cevapları
» 9.sınıf dil anlatım

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
FORUM CRAZY :: Yıllık Ödevler, Eğitim Konuları :: Coğrafya-
Buraya geçin: